new transposer      circle of 5ths    wap



Videos of Your Playing

Battle of the Bands
1 2 3 4 5 6 7 8
Admin  
15 Jan 2011 12:12 | Quote
Joined: way back
Latvia
Lessons: 2
Licks: 1
Karma: 27
btimm says:
...I think it would be really cool to have a sticky at the top called something like "Videos of Your Playing", where members could post audio and videio clips of themselves for others to see...
Empirism  
15 Jan 2011 12:21 | Quote
Joined: 23 Jun 2008
Finland
Lessons: 4
Karma: 35
Cool, I think this is very good addition. Thanks btimm and Admin
EMB5490  
15 Jan 2011 12:39 | Quote
Joined: 10 Feb 2008
United States
Lessons: 1
Licks: 1
Karma: 31
very cool
luthier  
15 Jan 2011 13:28 | Quote
Joined: 23 Jul 2008
United States
Lessons: 1
Karma: 10
Sweet...
case211  
15 Jan 2011 13:36 | Quote
Joined: 26 Feb 2009
United States
Lessons: 2
Licks: 6
Karma: 24
awesome, I'll try to get a camera out so I can record a couple o licks I've been working on
EMB5490  
15 Jan 2011 14:23 | Quote
Joined: 10 Feb 2008
United States
Lessons: 1
Licks: 1
Karma: 31


Just a quick jam i did yesterday, my camera audio is kinda piece of crap... Sorry... Its a phish song... Called Moma Dance. To be honest i was just fking around, so its some serious wanking
btimm  
15 Jan 2011 14:33 | Quote
Joined: 14 Dec 2009
United States
Lessons: 2
Licks: 1
Karma: 16
This is awesome! Thanks admin! Now I need to get respectable enough to record myself and put some vids up here, but I do enjoy watching and listening to the music of others!
Empirism  
15 Jan 2011 14:46 | Quote
Joined: 23 Jun 2008
Finland
Lessons: 4
Karma: 35
And how cool is that?!! Darn man, you play like a star and look like a star :D... just fking around? well..stars do that.. haha cool job m8.
luthier  
15 Jan 2011 15:40 | Quote
Joined: 23 Jul 2008
United States
Lessons: 1
Karma: 10
Cool video man! Your music room is sick.
EMB5490  
17 Jan 2011 15:20 | Quote
Joined: 10 Feb 2008
United States
Lessons: 1
Licks: 1
Karma: 31
Come on people! add some videos! If you dont ill be forced to put up another long meaningless jam... 0.o
Ozzfan486  
21 Jan 2011 06:26 | Quote
Joined: 01 Oct 2008
United States
Licks: 1
Karma: 18
Yo, check this out.

Yes...another Zakk cover, but it's one that I did a while back, and re-recorded.

As Dead As Yesterday

case211  
21 Jan 2011 13:39 | Quote
Joined: 26 Feb 2009
United States
Lessons: 2
Licks: 6
Karma: 24
...play that MARSHALL!! haha jk jk

good job dude ;)

I can barely hold a conversation and play let alone sing and play haha
BodomBeachTerror  
21 Jan 2011 13:57 | Quote
Joined: 27 May 2008
Canada
Lessons: 2
Licks: 1
Karma: 25
talking and playing is actually harder than singing and playing haha
MoshZilla1016  
21 Jan 2011 15:56 | Quote
Joined: 10 Jul 2010
United States
Lessons: 4
Licks: 19
Karma: 16
^^ +1
Domigan_Lefty  
21 Jan 2011 16:27 | Quote
Joined: 20 Sep 2009
United States
Karma: 8
@bbt
I just spent 3 hours talking about anime, guitars, iPods, and other random stuff, while playing my guitar, and the person I was talking to playing bass.
we played perfectly and In sync, Yet neither of us can sing/play without messing up.

(yes it was 3 hours, I'm not exagerating for once)
BodomBeachTerror  
21 Jan 2011 18:06 | Quote
Joined: 27 May 2008
Canada
Lessons: 2
Licks: 1
Karma: 25
haha thats interesting





blues "hamming" I wasn't in the the zone when recording these
Ozzfan486  
21 Jan 2011 22:28 | Quote
Joined: 01 Oct 2008
United States
Licks: 1
Karma: 18
You got some sweet hams dude, sweet hams. xD

Seriously though, good stuff. I liked it.

Cheers

Ozz
Empirism  
22 Jan 2011 00:40 | Quote
Joined: 23 Jun 2008
Finland
Lessons: 4
Karma: 35
Yo BBT, that second vid was pretty cool, some licks was pretty badass.
Phip  
28 Jan 2011 19:09 | Quote
Joined: 23 Dec 2007
United States
Lessons: 1
Karma: 45
Moderator
Hi MCB,
Actually this "sticky thread" is reserved for members vids of themselves playing. I have moved your post to a new topic.
No harm done.
MoreCowBell  
29 Jan 2011 17:37 | Quote
Joined: 27 Jan 2011
United States
Karma
Oops sorry. I love the videos posted though.
Ozzfan486  
29 Jan 2011 23:33 | Quote
Joined: 01 Oct 2008
United States
Licks: 1
Karma: 18
nullnaught  
30 Jan 2011 10:36 | Quote
Joined: 05 Jun 2010
Karma: 22
that was nice jake.
Ozzfan486  
30 Jan 2011 20:26 | Quote
Joined: 01 Oct 2008
United States
Licks: 1
Karma: 18
thanks nullnaught!

And note @ all - Start that vid at like, 4:41 . Up until that is.....jacky. O-o
btimm  
31 Jan 2011 07:40 | Quote
Joined: 14 Dec 2009
United States
Lessons: 2
Licks: 1
Karma: 16
Nice playing dude!

I wil have something up whenever I end up getting a loop pedal, trying to mess around with some improv. Not sure when that will be sadly. :o(
Empirism  
2 Feb 2011 14:02 | Quote
Joined: 23 Jun 2008
Finland
Lessons: 4
Karma: 35
Cool m8, 6:40 to 7:00 was pure favorite, nice messing all around.

Emp
EMB5490  
5 Feb 2011 19:52 | Quote
Joined: 10 Feb 2008
United States
Lessons: 1
Licks: 1
Karma: 31
Not to say that the jam is anything amazing, but this bassline is groovin

nullnaught  
5 Feb 2011 20:48 | Quote
Joined: 05 Jun 2010
Karma: 22
Super cool elliote. I really liked it.
EMB5490  
5 Feb 2011 21:32 | Quote
Joined: 10 Feb 2008
United States
Lessons: 1
Licks: 1
Karma: 31



Thanks
EMB5490  
8 Feb 2011 17:11 | Quote
Joined: 10 Feb 2008
United States
Lessons: 1
Licks: 1
Karma: 31


I think this thread should be Elliott's Random Wankerings. Lol most of the videos are me... I wanna see others!

Anyway this is me playing Shine on You crazy diamond... I started playing it then was like whatever ill record it, so i did... So i kinda half assed it... and i overloaded the camera... My B
MoshZilla1016  
9 Feb 2011 17:27 | Quote
Joined: 10 Jul 2010
United States
Lessons: 4
Licks: 19
Karma: 16
@EMB The last video is private man. Crazy Diamond is a long time favorite. I was looking forward to your video. :o(
EMB5490  
9 Feb 2011 18:48 | Quote
Joined: 10 Feb 2008
United States
Lessons: 1
Licks: 1
Karma: 31
yeah i made it private im not exactly happy with the recording quality... Ill make it unprivate... But its really kinda crappy

However it does have me raping the sax solo (as in i dont really think it came out too well...) But im a very hard critic on myself. I cant even count how many times ive recorded something, didnt like one part, decided that the one part would change the song, delete the whole thing and never do it again... Bad habits...

Sorry about the bad sound quality, my computer is not int this room so i have no way of doing a direct input... And my camera is... Well lets say i got it for free lol
MoshZilla1016  
9 Feb 2011 21:14 | Quote
Joined: 10 Jul 2010
United States
Lessons: 4
Licks: 19
Karma: 16
EMB5490 says:
And my camera is... Well lets say i got it for free lol

I've got one of those..we must shop the same stores! I'm not here to be a critic, just listen to other peoples styles and expression. SO just posting is positive by me. Keep it up. I'm gonna post when I find time to sit down and record something then you get to see some real crappy guitar playin.

On a side note I hope everyone that post videos realize that if you delete them off of your Youtube account we will end up with a bunch of blank boxes on this thread.
EMB5490  
9 Feb 2011 21:39 | Quote
Joined: 10 Feb 2008
United States
Lessons: 1
Licks: 1
Karma: 31
Thats true... I wont delete them then... For the sake of the thread!

btimm  
10 Feb 2011 07:15 | Quote
Joined: 14 Dec 2009
United States
Lessons: 2
Licks: 1
Karma: 16
I think you are defintely a touch too hard on yourself, because this is some good playing man. But then again, being hard on yourself is the only true way to improve!
MoshZilla1016  
10 Feb 2011 14:36 | Quote
Joined: 10 Jul 2010
United States
Lessons: 4
Licks: 19
Karma: 16
WOW. I finally got to watch the entire video. A friggin +
EMB5490  
10 Feb 2011 15:39 | Quote
Joined: 10 Feb 2008
United States
Lessons: 1
Licks: 1
Karma: 31
lol thanks you liked the sax?!
MoshZilla1016  
10 Feb 2011 16:33 | Quote
Joined: 10 Jul 2010
United States
Lessons: 4
Licks: 19
Karma: 16
I love the sax! It may be my favorite instrument second to guitar. I don't play but I love it. I can be captivated with just one note. That low tone growl...hard to beat that sound. Very good playing Elliott!!
EMB5490  
10 Feb 2011 17:32 | Quote
Joined: 10 Feb 2008
United States
Lessons: 1
Licks: 1
Karma: 31
Thanks a lot!
thatguitarguy  
11 Feb 2011 13:36 | Quote
Joined: 24 Aug 2010
United States
Lessons: 1
Karma: 12
PINK FLOYD!!!! NICE ONE!!
nullnaught  
11 Feb 2011 18:20 | Quote
Joined: 05 Jun 2010
Karma: 22
@ mosh-- One of my favorite instuments is the accordian.
1 2 3 4 5 6 7 8
Guest access is read-only. To write new post, please login!



Copyright © 2004-2009 All-Guitar-Chords.com. All rights reserved.