new transposer      circle of 5ths    wap


The Skitar. New instrument/ game/ WTF?

General Chat
1 2
EMB5490  
20 Feb 2010 12:32 | Quote
Joined: 10 Feb 2008
United States
Lessons: 1
Licks: 1
Karma: 31


yes thats right i played guitar at 4200 feet up at -17 degrees C or 15 degrees F... hands basicly frostbitten...but i did it! good audio at like 2:40 and on. thats when you can hear me play really...
BodomBeachTerror  
20 Feb 2010 12:56 | Quote
Joined: 27 May 2008
Canada
Lessons: 2
Licks: 1
Karma: 25
wow skill man. new Olympic sport! if I could ski I would totally try this
EMB5490  
20 Feb 2010 13:14 | Quote
Joined: 10 Feb 2008
United States
Lessons: 1
Licks: 1
Karma: 31
lol im not the greatest skiier... or the greatest guitarist... put them together...u get a very average person llol
Phip  
20 Feb 2010 14:04 | Quote
Joined: 23 Dec 2007
United States
Lessons: 1
Karma: 45
Moderator
LMAO,
For God's sake Elliott what are you trying to do, take my place as "the village idiot"? Tell me you didn't take that beautiful guitar out in the damn snow and slush! Tell me you didn't!!!!!!
You crazy b_stard! LOL
You keep that kind of thing up and I'm gonna take that guitar away from you and ground ya for a month! I can only imagine what you would do if Grams let you borrow her Vet! (speaking of grams, was that her shooting the video?)
Too funny my friend!
Only you would pull a stunt like this. hahahahhahaha
If jrmyzero is watching this.......see? this is what you need to do to get a recording contract! Elliott is scheduled for a 120 mountain tour next winter. All fans will show up on skis and follow him and the band off the side of a mountain. (the drummer is gonna have a b_itch of a time!)
Phip

P.S. did I hear a little ZZ Top in there?
Also I can't wait for summer to watch you play under water in scuba gear!
JustJeff  
20 Feb 2010 15:13 | Quote
Joined: way back
United States
Lessons: 2
Karma: 21
i doubt you are the "highest" person playing guitar :-P
AlexB  
20 Feb 2010 15:57 | Quote
Joined: 13 Jul 2009
Mexico
Licks: 2
Karma: 23
haah this has really high chances of winning that contest!
BodomBeachTerror  
20 Feb 2010 16:01 | Quote
Joined: 27 May 2008
Canada
Lessons: 2
Licks: 1
Karma: 25
AlexB says:
haah this has really high chances of winning that contest!


yeah, all i did was play in the shower =p
Nightmare  
20 Feb 2010 16:46 | Quote
Joined: 27 Jun 2008
Lebanon
Karma: 6
haha thats awesome, its really hard to play with freezing hands though! i know a guy who plays with his teeth like hendrix and he can play with the guitar on his back...
BodomBeachTerror says:
eah, all i did was play in the shower =p

I always wanted to try that =P but u cant do it with an electric.
btimm  
20 Feb 2010 17:08 | Quote
Joined: 14 Dec 2009
United States
Lessons: 2
Licks: 1
Karma: 16
That was awesome man!! While not on skis, it reminded me of the music video for Dinosaur Jr.'s "Out There". Nice.
EMB5490  
20 Feb 2010 19:52 | Quote
Joined: 10 Feb 2008
United States
Lessons: 1
Licks: 1
Karma: 31
haha yeah, ik tht was the joke... bc odvously immy page was higher then me!

yeah some zz top in there...

@ phip and all others interested... funny story out of this (btw my sister filmed(older sister))

anyway, she went to a bar on the mountain while i was getting my guitar... she told a bunch of bar guys what i was doing... so i go up and people start going NUTS OMG he has a guitar OMG!!! play somthing... i played, people started following me and screaming and ****. too funny ill upload that video too! anyway i start skiing and the president of the ski club saw me, did a double take a fell b/c he couldn t beleive his eyes... he wanted to put me on the local tv station!! hah anyway i go back to the bar for a drink and a bunch of guys FLIP OUT!!! they start screaming!! one was like THERE HE IS! im buying you a beer! my hands were basicly frostbitten though...so i guess we all learn somthing out of it...

whatever you do...no matter how cold, dangerous, or scarey...if the result is a beer...its a good day. haha

and yeah it was druing a snow storm!!
Ozzfan486  
20 Feb 2010 20:33 | Quote
Joined: 01 Oct 2008
United States
Licks: 1
Karma: 18
lmfao. This is awesome. hahahahaha. Great man!

Ozz
JazzMaverick  
20 Feb 2010 21:16 | Quote
Joined: 28 Aug 2008
United Kingdom
Lessons: 24
Licks: 37
Karma: 47
Moderator
DUDE - you could seriously get some amazing views with this one video alone! You know how fast videos spread and all!
EMB5490  
20 Feb 2010 22:11 | Quote
Joined: 10 Feb 2008
United States
Lessons: 1
Licks: 1
Karma: 31
yeah but i find my videos never get any views... idk how to get views on youtubne..
btimm  
20 Feb 2010 22:18 | Quote
Joined: 14 Dec 2009
United States
Lessons: 2
Licks: 1
Karma: 16
EMB5490 says:
yeah but i find my videos never get any views... idk how to get views on youtubne..


Simple. Just label your video as "Guitar Solo While Skiiing Down a Mountain (Hot Chicks)". I guarantee you will get a lot of views, even if that tile is a bit misleading. lol
EMB5490  
20 Feb 2010 22:34 | Quote
Joined: 10 Feb 2008
United States
Lessons: 1
Licks: 1
Karma: 31
hahaha yeah. perverts these days... or add a thumbnail as some chick with basicly nothing on... nah id rather not do it that way you know.... i mean rather get views for guitar rather then views from pervs looking for girls... i mean porn on youtube? comon. have we forgot how to use google now!? haha jk
JazzMaverick  
20 Feb 2010 23:00 | Quote
Joined: 28 Aug 2008
United Kingdom
Lessons: 24
Licks: 37
Karma: 47
Moderator
Spam the link on facebook and myspace or whatever it is you guys go on these days. (young people, eh??) haha

I posted your link on facebook. :)
Guitarslinger124  
21 Feb 2010 04:34 | Quote
Joined: 25 Jul 2007
United States
Lessons: 12
Licks: 42
Karma: 38
Moderator
That's pretty fecking sweet man!

Rock On!
Empirism  
21 Feb 2010 05:18 | Quote
Joined: 23 Jun 2008
Finland
Lessons: 4
Karma: 35
HAHA! WTF man :D... thats was the freakin coolest thing I ever seen on guitar ;D. Next step Skytar? XD...
Mici  
21 Feb 2010 05:34 | Quote
Joined: way back
Kosovo
Karma: 9
Hahahah! That was so cool. I think I'm gonna post a link on Facebook right now.
Heather  
21 Feb 2010 06:10 | Quote
Joined: 21 Aug 2008
United Kingdom
Licks: 2
Karma: 19
Haha this is freaking awesome! That was brave. It looks like fun. This is so going on facey-b! :D

In fact, it's snowing here right now - I might just try it at home. Jk, I got no skis for that...
carlsnow  
21 Feb 2010 08:39 | Quote
Joined: 29 Apr 2009
United States
Lessons: 2
Karma: 23
i am, very uncharacteristically, at a loss for words.

effin hilarious!!!
+ fun-looking as a m0therfvcker!
..and This:
"whatever you do...no matter how cold, dangerous, or scarey...if the result is a beer...its a good day."
...is, or should be, freakin Zen Koan!
'Hats Off!

RAWK!
Cs
Phip  
21 Feb 2010 09:01 | Quote
Joined: 23 Dec 2007
United States
Lessons: 1
Karma: 45
Moderator
Elliott,
I was just looking at all the other entries........you're gonna win this thing if there is any justice in the world! the dude playing in the blizzard is a rank amatuer! hahahaha and what's up with that 8 year old kid? I predict you are going to win some cool gear!
Good luck buddy,
Phip
EMB5490  
21 Feb 2010 09:03 | Quote
Joined: 10 Feb 2008
United States
Lessons: 1
Licks: 1
Karma: 31
haha i hope but doubt it...never win anything in my life

emp: DAMN YOU!!! haha acctually my original idea was to go skydiving and play guitar. the skytar, but sadly...you need to be over 18... so thats not happening. im going to do another entry just to show i can play bc its hard to hear that one... its gona be indoors... but a very creative place. :)

thanks guys
vincejonesiii  
22 Feb 2010 07:46 | Quote
Joined: 16 Sep 2008
United States
Licks: 1
Karma: 13
... you could have an electric hooked up to an amp in a differnt room then play it while in one of those tunnel rooms where theres a giant fan and it would BE EPIC....
EMB5490  
22 Feb 2010 08:00 | Quote
Joined: 10 Feb 2008
United States
Lessons: 1
Licks: 1
Karma: 31
haha tht would be funny...though i lack a giant fan and a tunnel...
Mici  
22 Feb 2010 10:18 | Quote
Joined: way back
Kosovo
Karma: 9
EMB5490 says:
haha tht would be funny...though i lack a giant fan and a tunnel...

LOL'd at that.
You know, if you had one of those radio transmitters that you hook up to the guitar you could have the camera-man carry the amp while you play guitar so you get better sound. It shouldn't be hard to rent or borrow (if you know the people) one from some TV station or something.
Phip  
22 Feb 2010 11:29 | Quote
Joined: 23 Dec 2007
United States
Lessons: 1
Karma: 45
Moderator
Gees, I was pretty damn impressed with Elliott's performance but some people just love the potential for personal injury so..............................
Don't they have a ski jump at Killington?




YOU CAN DO IT ELLIOTT!
lol
Phip
BodomBeachTerror  
22 Feb 2010 11:30 | Quote
Joined: 27 May 2008
Canada
Lessons: 2
Licks: 1
Karma: 25
or just get a really long cord
Mici  
22 Feb 2010 11:56 | Quote
Joined: way back
Kosovo
Karma: 9
LOL@ Phip. Now THAT would be a laugh.
EMB5490  
22 Feb 2010 15:55 | Quote
Joined: 10 Feb 2008
United States
Lessons: 1
Licks: 1
Karma: 31
i did that... :) i can upload the video...im a decent skiier acctually
TheEbida  
22 Feb 2010 18:20 | Quote
Joined: 26 Aug 2009
United States
Karma: 2
LOL.. that was great
EMB5490  
22 Feb 2010 19:26 | Quote
Joined: 10 Feb 2008
United States
Lessons: 1
Licks: 1
Karma: 31
haha thanks
Phip  
26 Feb 2010 19:28 | Quote
Joined: 23 Dec 2007
United States
Lessons: 1
Karma: 45
Moderator

EMB5490  
26 Feb 2010 19:33 | Quote
Joined: 10 Feb 2008
United States
Lessons: 1
Licks: 1
Karma: 31
i want my wheaties giveum to the needy im feelin kinga greedy, ill keepum for myself, ill kepum formyself
soy.el.che  
27 Feb 2010 12:34 | Quote
Joined: way back
Mexico
Lessons: 1
Karma: 9
unique


Edit:
Btw, i was thinking.. is a strip club a strange place to play guitar? maybe ill join the contest
EMB5490  
27 Feb 2010 15:54 | Quote
Joined: 10 Feb 2008
United States
Lessons: 1
Licks: 1
Karma: 31
idk...never been to one considering im only 15 ;) id assume it wouldntbe totally weird... unless ur a stripper. then u might win haha
soy.el.che  
27 Feb 2010 17:22 | Quote
Joined: way back
Mexico
Lessons: 1
Karma: 9
im 17, but if i say im not mexican thers no problem. dont worry, ive only been there once, youre not so far from it. i could just bribe th guys with 20 buck so theyl let me play the guitar for two minutes. that will be a good investement if i win. if not, at least it will be fun..

i was watching the vids, and i think yours was the most original.
EMB5490  
27 Feb 2010 18:37 | Quote
Joined: 10 Feb 2008
United States
Lessons: 1
Licks: 1
Karma: 31
yh in the us thtll buy u some jail...i tryed tht....
BodomBeachTerror  
27 Feb 2010 19:06 | Quote
Joined: 27 May 2008
Canada
Lessons: 2
Licks: 1
Karma: 25
then you can play in jail, that would be pretty original
Phip  
28 Feb 2010 17:27 | Quote
Joined: 23 Dec 2007
United States
Lessons: 1
Karma: 45
Moderator
Canada takes gold in hockey! it's a dark day in the USA.
But we're gonna kick their ass in SKITAR!
C'mon Elliott America is counting on YOU!
1 2


Copyright © 2004-2017 All-Guitar-Chords.com. All rights reserved.