new transposer      circle of 5ths    wap


On Fire cover by me

Music and Bands
case211  
12 Dec 2009 00:55 | Quote
Joined: 26 Feb 2009
United States
Lessons: 2
Licks: 6
Karma: 24


did this a while back. Enjoy!

any feedback, comments, anything at all, please share

Thanks,

Case
case211  
12 Dec 2009 12:19 | Quote
Joined: 26 Feb 2009
United States
Lessons: 2
Licks: 6
Karma: 24
btw this is the last song on Van Halen's debut album, if you weren't sure.
Ozzfan486  
12 Dec 2009 15:47 | Quote
Joined: 01 Oct 2008
United States
Licks: 1
Karma: 18
Kickass dude. I don't think I've ever heard someone cover that one. Well, GOOD at least lol. Tone sounds a little more twangy than Ed's. Makes it feel a bit more original though IMO. Let's people know it's you. Good job!

Ozz
case211  
12 Dec 2009 16:03 | Quote
Joined: 26 Feb 2009
United States
Lessons: 2
Licks: 6
Karma: 24
thanks man!

twangy because I did this with single coils lol

thanks again dude
Empirism  
12 Dec 2009 16:08 | Quote
Joined: 23 Jun 2008
Finland
Lessons: 4
Karma: 35
CHEEEEEEERS! Enjoyed every moment!. Nice job, if I might add your playing in this is from different planet than your earlier stuff. You have earned E medal practiser of the year! whos singing btw or did you used backing?
case211  
12 Dec 2009 16:51 | Quote
Joined: 26 Feb 2009
United States
Lessons: 2
Licks: 6
Karma: 24
thanks emp!

that's actually roth! lol I just used audacity, split the song tracks, and deleted the left track(ed's guitar) then made the right one into a mono track, then used Alex, Michael, and Roth as my backing track.

was it really that different? lol
Empirism  
12 Dec 2009 17:59 | Quote
Joined: 23 Jun 2008
Finland
Lessons: 4
Karma: 35
Lol yeah, I doubt you had no cash for such singing lessons with so little time :D...aye, good job with splitting anyway...

Yeah, your timing was much better that its been before, ofc there are still stuff to do, but anyway there been much progress imo.
case211  
12 Dec 2009 18:01 | Quote
Joined: 26 Feb 2009
United States
Lessons: 2
Licks: 6
Karma: 24
thank you emp, glad to see that I AM making progress(feels like I haven't gotten better at all in the last couple of months lol)
Empirism  
12 Dec 2009 18:05 | Quote
Joined: 23 Jun 2008
Finland
Lessons: 4
Karma: 35
Actually, I felt same way many times. But thing is that its hard to notice some parts in progress by yourself...

Its just like when you are recording or composing a song and you play it over and over and over again until you just go "deaf" to it that its hard to even analyze was your last record shot even crap lol
case211  
12 Dec 2009 18:13 | Quote
Joined: 26 Feb 2009
United States
Lessons: 2
Licks: 6
Karma: 24
yeah, that's what I get pretty bad sometimes. I'll have a killer riff that I love, but after about 30 minutes I can't seem to use it right, or I can't get a matching solo, etc.

kind of sucks sometimes because then I don't remember the riffs very well after I move on.
Heather  
12 Dec 2009 18:16 | Quote
Joined: 21 Aug 2008
United Kingdom
Licks: 2
Karma: 19
@Case,

Awesome stuff! You're playing just seems brilliant. You've got great timeing and it realy seems like you took the time to get to know the song well, good job!
case211  
12 Dec 2009 20:58 | Quote
Joined: 26 Feb 2009
United States
Lessons: 2
Licks: 6
Karma: 24
thanks heather :D

I probably played the song daily (at least 2 times per day)for about 3 months lol

Plus I'm a Van Halen nut! lol
case211  
19 Dec 2009 20:53 | Quote
Joined: 26 Feb 2009
United States
Lessons: 2
Licks: 6
Karma: 24
bump.


Copyright © 2004-2017 All-Guitar-Chords.com. All rights reserved.