new transposer      circle of 5ths    wap


what current bands will be inspirations?

Technique
highonbodominflames  
3 Jun 2008 08:09 | Quote
Joined: 27 May 2008
United States
Karma
Somethin ive been wondering about latley. there are bands that existed that realy very few people have heard of and yet they've inspired entire musical genres. D.R.I. for ezxample and i started to think what bands today will be that much inspiration. im betting mastodon is def one of those bands what do yall think
GuitarBoy666  
3 Jun 2008 13:33 | Quote
Joined: 20 Dec 2007
Canada
Karma: 2
There is a band that's been out for about 3 - 4 years and it's called Denderah. It's like a post grunge band so I guess they are probably inspiring people to continue playing grunge.
blackholesun  
3 Jun 2008 15:50 | Quote
Joined: 04 Jan 2007
United Kingdom
Licks: 1
Karma: 11
Moderator
I think highonbodominflames is referring to bands like The Stooges, which started punk, or a band like Green River that started grunge. It really depends on what genres are going to appear in the next few years. To be honest, I can't really see where music is going to be in 10 years time. For me, it's like every possible genre has already been created, and all that's left is to create fusions of existing genres. I can't see a scene like the grunge scene of the early 90s or the punk scene of the late 70s appearing again.

I read a book once that said there is never going to be the "next Nirvana", simply because people are looking too hard.

Ska-metal anyone? lol
GuitarBoy666  
3 Jun 2008 16:11 | Quote
Joined: 20 Dec 2007
Canada
Karma: 2
Ooh yeah maybe. Well then I don't really know.
metalcore I think is a newer genre isn't it?
Not as old as true metal, thats for sure.

Ska-metal... hm. I'd like ot hear that xD
Doz  
3 Jun 2008 16:37 | Quote
Joined: way back
United Kingdom
Karma: 10
I've heard ska metal being doing.
BodomBeachTerror  
3 Jun 2008 16:47 | Quote
Joined: 27 May 2008
Canada
Lessons: 2
Licks: 1
Karma: 25
there needs to be more deathmetal/rap bands =p
Tilikidis  
3 Jun 2008 17:00 | Quote
Joined: way back
Canada
Karma
i have a feeling the blues are gonna come a'rollin back
GuitarBoy666  
3 Jun 2008 17:01 | Quote
Joined: 20 Dec 2007
Canada
Karma: 2
Christian Death Metal :D


...


Yeah right...
BodomBeachTerror  
3 Jun 2008 17:04 | Quote
Joined: 27 May 2008
Canada
Lessons: 2
Licks: 1
Karma: 25
GuitarBoy666 says:
Christian Death Metal :D


...


Yeah right...


beleive it or not, almost all christian metal bands are black, death, or doom metal =p
blackholesun  
3 Jun 2008 17:12 | Quote
Joined: 04 Jan 2007
United Kingdom
Licks: 1
Karma: 11
Moderator
Yeah, an example of ska-metal I suppose would be Radio/Video by System Of A Down, although it could be just called polka-metal!
GuitarBoy666  
3 Jun 2008 18:25 | Quote
Joined: 20 Dec 2007
Canada
Karma: 2
@BBT,
Are you serious?
I was referring to a bunch of Christians singing stuff like Slayer or something hahaha. But I didn't know that at all.

Dude I have all of SOAD's stuff aha and the Serj Tankian but that isn't as good. Radio/Video is okay. Not the best song it sounds like it doesn't have much meaning to it. ey man looka t me I'm rockin' out on the radio (:
soy.el.che  
3 Jun 2008 19:01 | Quote
Joined: way back
Mexico
Lessons: 1
Karma: 9
blues is definitely comin back, dont worry ill make sure.. lol
these two bands are very good: los redondos (patricio rey y sus redonditos) and intoxicados, both too good but not very popular.. ill mix together latin rythms and blues or rock, but i will sound very different to santana
Skold  
3 Jun 2008 23:01 | Quote
Joined: 14 Mar 2008
United States
Karma: 3
Oasis, Brad Sucks, The Dave Mathews Band, etc. Honestly, any shit band can be an inspiration if the right person is listening.
GRX40  
4 Jun 2008 08:35 | Quote
Joined: 20 Mar 2008
United States
Licks: 1
Karma: 2
GuitarBoy666 says:
Radio/Video is okay. Not the best song it sounds like it doesn't have much meaning to it. ey man looka t me I'm rockin' out on the radio (:

I think they wrote that song to make fun of all the radio DJ who refused to play their music when they first started. They wouldn't play them then, but when they got big, they all wanted to start playing SOAD.

GuitarBoy666  
4 Jun 2008 11:10 | Quote
Joined: 20 Dec 2007
Canada
Karma: 2
Hmm, GRX you may be right.
Seems like a lot of bands are like that, when they are new people shun them, even if they are good, but then they get big and suddenly everyone, not just the radio, wants a piece of them.
Doz  
4 Jun 2008 15:07 | Quote
Joined: way back
United Kingdom
Karma: 10
GB: yeah, there are *a lot* of Christian metal bands in that genre, and some good ones aswell.

EMB5490  
4 Jun 2008 15:09 | Quote
Joined: 10 Feb 2008
United States
Lessons: 1
Licks: 1
Karma: 31
lol, i gotta here tht, names?
GuitarBoy666  
4 Jun 2008 15:29 | Quote
Joined: 20 Dec 2007
Canada
Karma: 2
Yeah Doz, give us some names I wanna check them out and discover some new metal.

Don't name Stryper though, cause I already know of them. But that's the only metal band I know of that is Christian.

I didn't think Christians would sing about "Christ illusions" like Slayer, and fake Jesus and stuff. etc.
Doz  
4 Jun 2008 15:37 | Quote
Joined: way back
United Kingdom
Karma: 10
Well they can't... obviously, but that doesn't stop the music from being heavy as. Type in Christian Metal at wikipedia or something for lists of bands and stuff, should be easy to find some bands.
GuitarBoy666  
4 Jun 2008 15:40 | Quote
Joined: 20 Dec 2007
Canada
Karma: 2
Yeah that's true, who said religious people can't be heavy? That's just stupid bullshit in my opinion. Of course they can be heavy.

And I will go search some when I get round to it


Copyright © 2004-2017 All-Guitar-Chords.com. All rights reserved.